.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران 120 هكتار تالاب دارد

سيدعلي اكبر طاهايي ظهر امروز در مراسم اختتاميه مجمع حياتي تالاب‌ها براي آينده كه با حضور اسفنديار رحيم مشايي، رئيس دفتر رئيس جمهور، نمايندگان بيش از 50 كشور و وزراي محيط زيست كشورهاي عضو مجمع در رامسر برگزار شد، افزود: استان مازندران استاني با مساحت 24 كيلومتر مربع و يك ميليون و 100 هزار هكتار جنگل طبيعي كه متعلق به دوره سوم زمين‌شناسي است.
وي اظهار داشت: اين استان 120 هكتار عرصه تالابي دارد و هفت درصد تالاب‌هاي جمهوري اسلامي را در خود جاي داده است.
استاندار مازندران ادامه داد: معروف‌ترين تالاب استان مازندران تالاب ميانكاله است كه 70 هزار هكتار وسعت دارد.
وي در ادامه درباره شهرستان رامسر خاطرنشان كرد: اين شهرستاني كه هم‌اكنون در آن قرار داريم يكي از شهرستان‌هاي بسيار زيباي ايران است كه از ويژگي‌هاي منحصر به فردي برخوردار است كه همزيستي كوه، جنگل و دريا را با هم دارد.
استاندار مازندران از ديگر شناسه‌هاي اين شهرستان را داشتن مخروط‌هاي سبز دانست و گفت: ما در مازندران بيش از بر 600 هكتار اراضي جلگه‌اي داريم و زمين‌هاي زيادي زير كشت برنج‌اند به طوري كه نيمي از برنج توليدي كشور در استان مازندران برداشت مي‌شود.
‌وي با بيان اينكه محصولات مختلفي را در استان داريم كه از آن جمله مركبات است، تصريح كرد: در سال جاري بالغ بر يك ميليون تن محصول مركبات برداشت شده است و همچنين 90 درصد كيوي توليدي كشور در اين استان توليد مي‌شود.
طاهايي تصريح كرد: ويژگي ديگر اين استان داشتن رتبه برتر گل و گياهان زينتي است كه توليد آنها در دولت احمدي‌نژاد به عنوان يك كار پايه‌اي و به همت سرمايه‌گذار بخش خصوصي در حال انجام است.
وي در ادامه استعداد مازندران در توليد محصولات دريايي را برشمرد و بيان داشت: يكي از گونه‌هاي منحصر به فرد محصولات دريايي كه همان ماهيان خاورياري است را در مازندران داريم و توليدات سال گذشته ما بيش از 2 هزار تن بوده است.
طاهايي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: امروزه يكي از قوي‌ترين مواضع بين‌المللي كه ديروز از سوي رياست جمهور نيز مطرح شد حمايت از محيط زيست به عنوان منبع زيست و پايداري توسعه است و ما نيز به دليل اينكه موضعي در خدمت بشر است آن را گرامي مي‌داريم.
وي در پايان افزود: بايد محيط زيست را كه به تعبير رياست جمهور ثروتي سود محور است حفظ كنيم./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.